Projekt

"Poznaję , eksperymentuję, decyduję! "

Na zajęciach międzyszkolnej grupy chemii eksperymentalnej do radosnego poznania chemii miłosnych uczuć. wykorzystana została atmosfera coraz powszechniejszego wśród dzieci i młodzieży, walentynkowego święta. Wśród chemicznych love eksperymentów nie mogło zabraknąć fenoloftaleiny, która rumieni się (w zasadach) jak dziewczyna.., skłóconych substancji-one wreszcie na zgodę wytworzyły gaz, którym wypełniły się serduszkowe balony. Magicznym atramentem pisaliśmy sekretne wyznania walentynkowe i samodzielnie, z użyciem żelatyny i ulubionego soku wyprodukowaliśmy słodkie, zdrowe żelki. Na koniec zajęć zgodnie stwierdziliśmy, że MIĘDZY NAMI JEST CHEMIA!

Dlaczego chemik zabiera fenoloftaleinę na imprezę?

- Bo szuka dziewczyny z zasadami :)))

7 powodów, dlaczego gra w szachy jest genialna

  • Poprawiają zdolności intelektualne. ...
  • Zwiększają IQ. ...
  • Poprawiają umiejętności arytmetyczne. ...
  • Wyostrzają zdolności językowe. ...
  • Kształcą umiejętność krytycznego myślenia. ...
  • Wspomagają rozwój inteligencji emocjonalnej i umiejętności psychospołecznych. ...
  • Mają walory terapeutyczne.



Gra w szachy wymaga opracowania różnych, stale modyfikowanych strategii, ciągłego podejmowania decyzji. W trakcie gry aktywowane są jednocześnie, często przeciwstawne umiejętności intelektualne, a wszystko po to, aby zaprojektować zwycięską strategię. Musi być ona na bieżąco weryfikowana, ze względu na odpowiedzi przeciwnika.

Tego właśnie uczą się uczestnicy koła szachowego w klasach I - III.


SZACH MAT = KRÓL JEST MARTWY

Fotoreportaż z działalności Koła Kreatywności

https://youtu.be/lgP56i-9vbc



Kreatywność jest wyjściem poza wyobraźnię, bo wymaga, żeby daną rzecz rzeczywiście wykonywać, a nie tylko myśleć o niej"

Matematyka to klucz i wrota do wszystkich nauk.

Roger Bacon

Podczas zajęć koła matematycznego w ramach projektu uczniowie klasy IV i V rozwijają umiejętności matematyczne.

Już Pitagoras mawiał :

„Liczby rządzą światem”.

Liczby to podstawowe elementy matematyki, dzięki którym tworzymy działania, rozwiązujemy zadania. Posługujemy się nimi w życiu codziennym. Idąc tym tropem uczestnicy zajęć poznali liczby palindromiczne, bliźniacze, lustrzane. Sprawdzali, czy dana liczba jest doskonała, rozwiązywali zadania o liczbach pierwszych, złożonych, nieparzystych,…oj , było dużo tych liczb.

A czy Ty wiesz, jaka to liczba 353 ?


Woda to wielka tajemnica...

Takie hasło przyświecało zajęciom międzyszkolnej grupy chemii eksperymentalnej. Młodzi eksperymentatorzy badali właściwości wody; sprawdzali jej pH, zastanawiali się czy woda ma kształt, ile kropel wody zmieści się na powierzchni monety jednogroszowej. Uczniowie dowiedzieli się jakie znaczenie ma woda w przyrodzie (m.in. transport w roślinach) i życiu człowieka oraz jak należy o nią dbać.

"Początkiem wszechrzeczy jest woda.”

Pod hasłem "Zimno... zimniej... czyli jak powstaje śnieg", uczestnicy międzyszkolnej grupy eksperymentalnej chemii samodzielnie wykonywali doświadczenia, które pozwoliły im poznanie stanów skupienia wody. Badaliśmy właściwości śniegu i sprawdzaliśmy czy śnieg jest czysty. Gdyby zabrakło nam tej postaci wody, wiemy jak ją otrzymać, ponieważ poznaliśmy trzy sposoby na wytworzenie białego puchu.

Nauka jest fajna... a śnieg ...to... diamenty

Łamigłówki na tęgie główki

- to ulubione zadania trzecioklasistów. Uczniowie klasy IIIC sami dla siebie konstruują zadania w ramach koła matematycznego.

Matematyka jest miarą wszystkiego!

Tym razem sala chemiczna przeistoczyła się w laboratorium świętego Mikołaja W ramach projektu: "Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności", w klimacie świątecznym oddaliśmy się produkcji mydełek o zapachu malinowego budyniu, kawy czy suszonych kwiatów Własnoręcznie wykonane mydełka mogą być świetnym prezentem dla siostry, mamy, babci...


Niesamowite odkrycia chemiczne silnie wyrażają magię natury.(Johann Wolfgang Goethe)
W zasadzie chemik wierzy w istnienie nowej substancji dopiero po obejrzeniu jej, dotknięciu, zważeniu i przeanalizowaniu, potraktowaniu kwasami, zamknięciu w pojemniku i określeniu jej „masy atomowej”.(Maria Curie)

Międzyszkolna grupa chemii eksperymentalnej, w ramach projektu "Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności" zgłębia tajniki chemii. Oprócz tego, że zdobywają wiedzę, świetnie się przy tym bawią...

Tłuszcze w żywieniu spełniają przede wszystkim rolę materiału energetycznego, który dostarcza ustrojowi człowieka najwięcej energii. Tego uczniowie klas V uczą się na biologii, natomiast na zajęciach dodatkowych z biologii badamy, jakie produkty zawierają tłuszcz. "Pobawiliśmy się" pestkami dyni, olejem, wodą, skórką chleba... wszystko po to, żeby na własne oczy zobaczyć jaka jest (o ile w ogóle jest) zawartość tłuszczu w produktach spożywanych każdego dnia.

Dzieje się, dzieje...

Podczas zajęć kółka chemicznego w ramach projektu uczniowie wraz z nauczycielem chemii, p. Kamilą Jasik - Gręźlikowską przygotowują i przeprowadzają ciekawe doświadczenia. Między innymi otrzymywali tlen z ziemniaka i spalali w nim magnez oraz siarkę, odbarwiali atrament i... wywoływali ducha w butelce :) produkowali też pastę dla słonia :)


„Wszystka wiedza pochodzi z doświadczenia. Doświadczenie jest produktem rozumu."

Immanuel Kant

Tradycyjna szkoła nie sprzyja kształtowaniu kompetencji kluczowych.

Nowoczesna szkoła musi się zmienić, aby przygotować uczniów do życia i funkcjonowania w XXI wieku.



Celem projektów unijnych jest przede wszystkim wyrównywanie braków edukacyjnych oraz podnoszenie kompetencji kluczowych uczniów i kompetencji zawodowych nauczycieli. Zajęcia w ramach projektu stanowią uzupełnienie wszystkich działań podejmowanych w naszej szkole. Celem realizowanego obecnie projektu jest również wyposażenie szkoły w pomoce naukowe, które są ważnym elementem zajęć rozwijających kompetencje kluczowe uczniów.

W nowe pomoce dydaktyczne zaopatrzone zostały głównie pracownie chemiczna i fizyczna, pozyskano również materiały na zajęcia specjalistyczne, laptopy wysokiej generacji, głośniki, monitory interaktywne...

Praca przy nowym stole laboratoryjnym, w profesjonalnej odzieży ochronnej, z nowymi odczynnikami chemicznymi czy szkiełkami pozwoli na bezpieczne i efektywne poznanie nowych pojęć i zjawisk naukowych; nowe tory do badania ruchu czy inne przyrządy pomiarowe zachęcą uczniów do samodzielnego przeprowadzania eksperymentów.

Od 7 grudnia wznowione zostały zajęcia dla klas 1 - 3 z projektu

,,Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności".

15 grudnia, o godzinie 15.30, odbędą się zajęcia dla grupy uczniów

z eksperymentalnej chemii.

Zapraszamy uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 1, Szkoły Podstawowej nr 2 oraz Szkoły Podstawowej nr 4.

Zajęcia z Projektu

"Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności"

dla klas 1 - 3

zostały wznowione od 7 grudnia.

Zajęcia z Projektu

"Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności"

zostają wznowione od dnia 23 listopada.

Zajęcia te odbywać się będą dla klas 4-8, w trybie zdalnym.

W klasach 1-3 nadal zostają zawieszone.




Projekt " Poznaję , eksperymentuję, decyduję ! Szkolne laboratorium umiejętności " współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowany będzie w Szkole Podstawowej nr 2 od września 2020 do czerwca 2023.

Realizacja wsparcia przygotowana została na podstawie indywidualnie zdiagnozowanego zapotrzebowania szkoły w zakresie zajęć dla uczniów, doskonalenia nauczycieli i wyposażenia w pomoce naukowe .

Zajęcia w ramach projektu będą stanowiły uzupełnienie działań prowadzonych w szkole.


plakat_strona_EFS1_poziom.docx.pdf
ogłoszenie o naborze.docx (2).pdf
NA STRONE INTERNETOWĄ Poznaję eksperymentuję decyduję! (1).docx.pdf
Ogłoszenie na stronę szkoły (2).pdf
formularz rekrutacyjny - uczeń - Dokumenty Google.pdf